Eye-T Webdesign start met overwinning

Nadat, om bekende redenen, vorig seizoen niet gedamd kon worden, is het seizoen 2021-2022 weer gestart. Wapenveld begon met een thuiswedstrijd tegen Vechtstreek uit Gramsbergen.

Er kon dus gedamd worden, al stonden de borden wel veel verder uit elkaar als we gewend waren. Voor veel spelers zal het ook wel weer wennen geweest zijn om tegenover de tegenstander te zitten in plaats van te spelen via de computer. Nieuw is dit seizoen ook dat de teams uit 8 spelers bestaan en niet meer uit tientallen. Die verandering zou vorig seizoen al in gaan, maar dat seizoen ging dus een streep door.

Vooraf werden de bezoekers beschouwd als één van de lastigste tegenstanders, maar bij aankomst bleken ze niet op volle sterkte te zijn. Hierop reageerden ze door hun 3 sterkste spelers op de borden 5, 6 en 7 op te stellen. Bij de thuisploeg was die verdeling wat meer verspreid.

Harry Beekman is vaak de speler die het langst achter het bord zit, maar dit keer was hij als eerste klaar. Via een standaardcombinatie, het kaatsingszetje, kreeg hij een doorbraak naar dam met een schijf meer en kon gelijk de felicitaties in ontvangst nemen. Henk Mostert Azn. wil liever niet meer alle wedstrijden meedoen, maar toen er voor deze wedstrijd een beroep op hem werd gedaan was dat niet tevergeefs. Hij trof wel gelijk de sterkst mogelijke tegenstander, had het wel even lastig, maar bereikte wel een puntendeling. Geurt Souman had een schijf gewonnen, ook al via een eenvoudige combinatie, en liet zich de overwinning niet meer ontgaan. Albert Lusink trof van de mogelijke tegenstanders precies degene die ook in Zwolle woont. Na een spannende partij werden ook hier de punten gedeeld. Alie Beekman trof een tegenstander die duidelijk uit was op remise en uiteindelijk in die opzet slaagde. Twee borden lager zagen we hetzelfde beeld, maar hier was het Gerrit Eilander die het meest tevreden was met de puntendeling. Niek Regterschot trof ook een sterke tegenstander. Hij gaf goed partij, maar moest uiteindelijk zijn tegenstander feliciteren. In de langste partij trof Erik Bakker een speler die hij goed kende van het jeugdwerk. De remise in deze partij betekende dat Wapenveld de totale wedstrijd met een 9-7 winst kon afsluiten.

Inmiddels liep het aardig richting 5 uur en dus konden de Wapenvelders met een voldaan gevoel richting huis.

De uitslagen en alle partijen zijn op internet te vinden via:

Geplaatst op zondag 19 september 2021 door Maikel